We doen het allemaal en soms zijn we daar niet eens bewust van. Vaak doen we het niet goed en kunnen er problemen door ontstaan. Waar heb ik het over? Ik heb het over communicatie. Bedrijven communiceren ook. Intern maar ook met de buitenwereld. Als het communiceren niet lekker loopt, dan schakelt een bedrijf bijvoorbeeld communicatieadviesbureau Kicker in. Laten we eerst eens benoemen wat communicatie is. Wat is communicatie? Volgens wikipedia is “communicatie een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaars signalen te reageren.”Communiceren doen we in verschillende vormen, denk aan schriftelijk, verbale en non-verbale communicatie. We reageren continue op de prikkels die we middels communicatie van anderen tot ons krijgen. DE HELDERE BOODSCHAP IN JOUW COMMUNICATIEBedenk dat wanneer een potentiele klant met jouw ondernemerscommunicatie in aanraking komt, je maar een fractie van tijd hebt om je boodschap duidelijk te maken. In welke vorm je kiest om jouw communicatie te tonen, je wil jouw hoofdboodschap helder overbrengen aan je (potentiele) klant (of je doelgroep). Want goede communicatie is de sleutel tot een succesvol product. Je wilt immers die potentiele klant aan je binden, dat hij vroeg of later jouw product of service koopt. Als bedrijf moet je dus bewust zijn dat we al de hele dag door worden platgegooid met reclame middels tv, op de radio, in bladen, op internet, of via uithangborden in de straat en billboards langs de weg. We raken steeds sneller verzadigd door de onophoudelijke overweldigende golf aan visuele en verbale communicatie dat we tot ons krijgen. Het is daarom van essentieel belang dat jouw potentiele klant meteen weet wat je aanbiedt en wat hij aan jouw product of service heeft. Dus je wilt zeker weten dat jouw boodschap correct aankomt. COMMUNICATIEADVIESBUREAU BIEDT VOORDELENOf je nu je een startende ondernemer bent of je hebt een bestaand bedrijf die toe is aan vernieuwing, dan communiceer je niet op dezelfde manier. Als je het niet weet je wat je wilt, hoe je het wilt en hoe je het gaat doen, dan biedt een communicatieadviesbureau uitkomst. Het woord geeft het in feite al aan: een communicatieadviesbureau is een bureau die advies geeft in communicatie bij bedrijven. Zo’n adviesbureau, ook wel marketingbureau of reclamebureau genoemd is gespecialiseerd in het helpen van bedrijven tot de kern van hun hoofdboodschap te komen en dit middels een communicatieplan uit te voeren. Denk aan het neerzetten van een herkenbare uitstraling van je bedrijf, meer bekendheid geven, betrouwbaarheid uitstralen en een imago verbeteren. |