Best brands online
Image default
Shopping / Clothing

Verlaag de werkdruk en zorg voor een goede receptie!

De receptionisten hebben best zwaar werk. Ze zijn het eerste gezicht en dus zorgen ze voor de eerste indruk bij de klant. Je kan dus wel zeggen; hoe beter de receptioniste, hoe beter het bedrijf scoort bij de klant. Dat is natuurlijk wat elk bedrijf wilt; klanttevredenheid. 

Het is dus erg belangrijk dat de receptionisten zich goed voelen en plezier hebben in hun werk. 

Om hier voor te zorgen, moet de werkdruk omlaag. Dat kan op meerdere manieren gedaan worden. Je kunt als eigenaar bijvoorbeeld 2 mensen per receptie inroosteren, zodat de ene altijd pauze kan nemen of er 2 klanten tegelijk geholpen kunnen worden. Dit kost natuurlijk wel meer geld, dus het is misschien niet de beste optie. 

Er kan ook gebruik gemaakt worden van een aanwezigheidregistratie app. Deze app zorgt ervoor dat bezoekers zich zelfstandig kunnen aanmelden en het houdt ten alle tijden het aantal bezoekers en BHV’ers bij. Zo kan de receptioniste precies zien wie er naar buiten moeten en of er een BHV’er moet worden opgeroepen. Veiligheid staat natuurlijk voorop!

 

Hoe werkt de app? 

Allereerst wordt er een afspraak aangemaakt, vervolgens stuurt de app een uitnodiging via de mail naar de toekomstige bezoeker. In deze mail staat een QR code. Door middel van deze QR code, of naam invoer bij uitzonderingen, kan de bezoeker zichzelf aanmelden. Zodra de bezoeker is aangemeld, krijgt de eigenaar een mail en push notificatie dat de bezoeker er is. 

 

Daarnaast kunt u ook nog kiezen voor een receptie zonder personeel, een onbemande receptie. Dit is natuurlijk een stuk minder persoonlijk, maar u laat zien dat uw bedrijf efficiënt te werk gaat en alle helpende handjes goed gebruikt. U kunt er dus ook voor kiezen de onbemande receptie te gebruiken als hulpmiddel als uw receptionisten het al veel te druk hebben naast het aanmelden. 


http://economy.nl